Het openbaar vervoer is het gemakkelijkste en goedkoopste vervoer dat je je bedenken kunt. In Zuid-Frankrijk rijd de '1 Euro' bus
waarmee je een eind kunt komen en daardoor ook razendpopulair is geworden onder lokale bewoners en toeristen. In Amsterdam hebben
we ook zoiets.
Maar zoals het Amsterdam betaant gaat het niet allemaal van een leie dakkie.
Helaas bereikte mij dit bericht, de originele tekst staat hier nog onder.
Beste Jopie,
Wij rijden nog. Het is wel zo dat op de route door alle langdurige stremmingen, dag- of meerdaagse stremmingen en stremmingen veroorzaakt
door te lang lossende/ladende vrachtwagens en vooral een combinatie van al deze stremmingen, wij iedere rit op veel punten op de
route moeten omrijden en zelfs dan er veelal niet doorheen komen.
Dit probleem is veel erger dan in 2010 volgens ex-GVB chauffeurs die nu voor ons rijden. Dit maakt in de huidige opzet het uitvoeren
van een betrouwbare dienst onmogelijk.
Wij doen er alles wat mogelijk is aan om hier een oplossing voor te vinden.
Met vriendelijke groet, het team van de Amsterdam City Center Line
De gemeente Amsterdam exploiteerde een lijn die kwam waar ander vervoer het moeilijk heeft. De Amsterdamse grachtengordel is met
tram en bus moeilijk bereikbaar en de auto kun je nauwelijks kwijt en als je al een plekje gevonden hebt moet je flink de portemonnee
trekken.
Vooral oudere inwoners van de stad vonden het busje een utkomst, ondanks dat het een beperkte lijn is. De Opstapper, zoals het
lijntje heette (later Stop/Go), was echter onredenbale dus werd deze opgeheven. Door een particulier initiatief is het echter toch weer
mogelijk gebruik te maken van de busdienst.
Omdat ik er in korte tijd twee vragen over kreeg besteed ik graag aandacht aan de 'City Center Line'.
Nadat in 2011 de stekker uit de Opstapper werd getrokken kan er sinds 14 oktober 2011 toch weer gebruik worden gemaakt van de Prinsengrachtbus
De route werd gelijk iets uitgebreid om tegemoet te komen aan de wensen van de gebruikers en om meer passagiers aan te trekken.
Het busje volgt een vaste route, een lus. Dat betekent ook dat als je driehonderd meter meegaat je de terugweg rustig moet afwachten totdat 'jouw'
halte weer voorbijkomt want hij gaat maar één kant op.
De syp[[;aatsen zijn niet echt haltes want als je het busje ziet rijden kun je hem gewoon aanhouden en instappen, uiteraard zijn er wel een
aantal vaste plekken die de bus aandoet.
Begin- en eindpunt zijn de openbare bibliotheek op het Oosterdokseiland
Oosterdokseiland
Ruyterkade (River Cruise Terminal)
Oosterdok
Centraal Station
Prins Hendrikkade
De Ruyterkade
Westerdok
Haarlemmer Houttuinen
Buiten en Binnen Brouwersstraat
De Ruyterkade
Westerdok
Bij geldautomaten is veel te verdienen voor zakkenrollers. Zakkenrollers kunnen vrij gemakkelijk zien hoeveel geld een aspirant
slachtoffer opneemt en waar hij het wegstopt. Het is een kleine moeite om het slachtoffer te volgen en hem een paar straten
verder te rollen.
Ook de pincode is interessant. Het komt regelmatig dat een handlanger over de schouder van het slachtoffer meekijkt voor de
pincode. De roller steelt vervolgens de pas, waarna de rekening wordt leeggepind.
Geen Website?Voor kleine bedrijven in Amsterdam heb ik een totaalproduct, ik maak persoonlijk met u goede en eerlijke afspraken voor een succesvolle website.Wat En Waar?De JordaanMokumsMataglap - knettergekHeuler - meeprater Mansjen - geld ophalen Jeremiade - oeverloos gezeur Kaskenade - druk maken om niets, ophef >>> PLAT AMSTERDAMS <<< Wat blaadjesHappy Endingniet en wel wat je denkt Parkeerplaats Amsterdam niet echt eenvoudig Oudste huis van de stad is dat wel zo? Keizerskroon Rood, blauw of toch goud? De Lommerd snel geld lenen Nieuwsbrief schrijf je gratis in |